Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De bronnen - Evolutie van bronnentypes - Impacht van communicatie- en informatietechnologieop de productie van bronnen - Stockeren en produceren van informatie - Technische aspecten van de bron - Vervalsingen en het ontmaskeren van falsaris - Clio's laboratorium - Qtatistiek - Diagnose van de individuele bron -De historische bewijsvoering - Kritische juxtapunctie van de bronnen - De feiten - Het decoderen - De golven van de interdiciplinariteit - De histoirsche synthese - De factor tijd - De oorzakelijkheid - Manipulatie van het verleden - De wortels van de West-Europese geschiedschrijving - Objectiviteit
History --- Methodology. --- History as a science --- historiography --- kritiek --- history [discipline] --- geschiedenis --- historiografie --- Sources --- Historiography --- Methodology --- Geschiedeniswetenschap --- geschiedenis [vakgebied] --- 930.23 --- 930.2 --- bronnen --- geschiedschrijvers --- historische kritiek --- 900.1 --- Geschiedbronnen --- Historische kritiek --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- 930.23 Historische kritiek --- Hulpmiddelen bij de studie der geschiedenis - Bibliografie - Geschiedbronnen --- Geschiedschrijving --- Geschiedbron --- Historiography. --- Historiographie --- Méthodologie
Choose an application
Augustus [Roman emperor] --- Augustus --- Emperors --- Rome --- Biography --- Historiography --- History --- Augustus, 30 B.C.-14 A.D. --- Romeinse Rijk --- Augustus (Romeins keizer) --- Geschiedenis --- 1e eeuw v. Chr. --- 1e eeuw --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
Hoe vreemd is het verleden in onze samenleving? De erfgoedsector pretendeert wel eens wat was van binnenuit aan te voelen en te begrijpen. Is de kritiek hierop van de historische wetenschap terecht? Is de afstand tussen heden en verleden onoverbrugbaar? Aan de hand van 10 uiteenlopende erfgoedcases besluit dit boek dat de erfgoedsector op andere uitgangspunten dan de historische wetenschap koerst. De erfgoedbewaarder kan en moet innovatiever, speculatiever, maar ook meer ideologisch, moreel of politiek met het verleden omgaan dan de historische wetenschap
cultuurparticipatie --- museumbeheer --- Sociology of cultural policy --- cultureel erfgoed --- evenementen --- Museology --- Flanders --- CULTUREEL ERFGOED -- 069 --- MUSEALISERING -- 069 --- CASESTUDIES -- 069 --- ERFGOEDPRESENTATIES -- 069 --- EVENEMENTEN -- 7 --- Cultureel erfgoed --- Vlaanderen --- Geschiedenis --- Cultuurgeschiedenis --- Erfgoed --- Cultuurparticipatie --- Volkscultuur --- Vrijetijdsbesteding --- #SMV:museum --- #SMV:sociologie --- 581 Monumentenbescherming, cultureel erfgoed --- #SBIB:316.7C200 --- #SBIB:316.7C324 --- #SBIB:93H1 --- België --- 497.3 --- cultuurbeleid --- 316.7 --- 351.852 --- 72.025 --- 904 --- 930 --- 930.85 <493> --- 904 <493-17> --- Sociologie van de cultuuruitingen: algemeen --- Culturele infrastructuur: musea --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen van de geschiedenis --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen der geschiedenis --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--België --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 904 <493-17> Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 930.85 <493> Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--België --- 930 Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen der geschiedenis --- 904 Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates --- 72.025 Architectuur: schade; verval; conservatie; restauratie; verandering van gebruik --- 351.852 Overheidstaken, administratieve maatregelen i.v.m. musea, verzamelingen, bibliotheken, archieven --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Museums --- Cultural property --- Heritage tourism --- Flanders (Belgium) --- Appreciation --- 930 Science of history. Historiography --- Science of history. Historiography --- Cultureel erfgoed--Vlaanderen --- Architectuur: schade--verval--conservatie--restauratie--verandering van gebruik --- Recreatie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- België --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis--België --- Culturele overblijfselen uit historische tijden. Antiquitates--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België
Choose an application
"Waar ben je zoal mee bezig?" Een vraag die een onderzoeker, of hij nu student, doctorandus of wetenschappelijk medewerker is, geregeld krijgt. Zodra die vraag door een zogenaamde leek gesteld wordt, rijzen er problemen. En er zijn nogal wat leken: eigenlijk is dat iedereen die niet meteen tot je eigen vakgebied behoort. Hoe leg je kort en duidelijk uit wat je studie of onderzoek inhoudt? Hoe voorkom je dat je lezer of toehoorder al vanaf de eerste zin het noorden kwijt is? En dan is er de scriptie. In het vernieuwde bachelor- en mastersysteem moeten studenten meer en meer bewijzen dat ze zelfstandig kunnen werken en efficiënt over hun werk kunnen rapporteren. De bachelorproef is vaak de eerste confrontatie met het schrijven van een technisch-wetenschappelijke tekst. De klassieke eindverhandeling wordt in meerdere richtingen vervangen door essays waarin de student niet alleen de resultaten van maar ook zijn visie op zijn studie geeft. Helder kunnen communiceren over je eigen eerste onderzoek wordt belangrijk.Dit boek geeft richtlijnen voor het schrijven van een degelijke vaktekst op bachelor- en masterniveau die voor iedereen begrijpelijk is. Die vaktekst dient dan als basis voor verdere communicatie: je onderzoek online brengen, in een posterpresentatie gieten, presenteren voor een publiek en meedelen aan de pers
Wetenschappelijk onderwijs. --- Wetenschapsvoorlichting. --- Mondelinge communicatie. --- Populariserende teksten. --- Research --- Schriftelijke communicatie. --- Scripties --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Wetenschappelijke teksten --- teksten. --- Nederlandse taal. --- Science --- schrijven --- wetenschappelijk taalgebruik --- eindwerken schrijven --- wetenschappelijk onderzoek --- communicatie --- Stilistics --- Communication --- WZ 345 Medical writing and publishing. Historiography --- 001.818 --- 001.891 --- 001 wetenschappen --- 007 communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Presenteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven --- 001 --- 001.8 --- 003 --- presenteren --- schriftelijke communicatie --- auteurschap --- onderzoeksmethoden --- schrijfvaardigheid --- Rapportage --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- interviews --- persberichten --- persconferenties --- posters --- presentaties --- publicaties --- rapporteren --- 001.81 --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- Wetenschapscommunicatie --- wetenschappelijk schrijven --- wetenschappelijke communicatie --- wetenschappelijke literatuur --- Wetenschapsvoorlichting --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 001.818 Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Rapporteren. Onderzoeksrapporten --- Wetenschappelijk werk --- Onderzoeksmethodologie --- wetenschappelijk onderzoek algemeen --- Technical writing --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc. --- departement Gezondheidszorg 07 --- scripties --- bachelor --- master --- wetenschappelijk werk --- essays --- Publicaties --- Presentaties --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- Schrijven --- Presenteren --- Communicatie --- communicatievaardigheden --- Publicatie --- Presentatie --- Natuurwetenschappen --- Scriptie --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|